Thursday, April 17, 2008

aqeel luruh pusat 7 ari lepas bersalin

first of all, thanks for all the wishes...really appreciate it!

as for the title, memang on the 15th ari tuh, pusat dia dah luruh..the fastest among our kids...org tua kata lagi lama pusat tu luruh, lagi degil la budak tu...ntah la...

yem ari tuh bersalin tak mabik bius whole body...cuma ambik half body which she said cepat sikit baik...tapi memang nampak tak lama sgt sakit cam ambik full bius... our first child dia ambik full bius and memang cam lama gak la nak baik...wallahualam

lepas bersalin on tuesday tu, the nurse kasik aku the uri...as for my first 2 kids, aku sendirik yg basuh and tanam the uris last time, and this is no different...tapi memang pelik, aku ni takleh nak nengok darah, tapi bab2 yg aku kena buat...sume hilang...balik rumah petang tu, basuh uri, masuk dlm bekas, ambik cangkul korek lubang and tanam...kat area rumah aku... :)

bila aku dah abis tanam, aku lupa nak nengok kat tali pusat tu ader possible "adik2" lagi ke tak...huhuhu


kitaorg discharge dari sjmc on thursday...and baby ada sikit kuning la..tapi still tak serius so leh discharge... and on friday aku pegi jpn nak register anak aku...and u know what..aku kena patah balik sebab bila aku pegi kaunter tu, rupa2nyer kena bwk kad klinik MUMMY dia and not the baby...mana aku tau!...anyhow...bila dah sampai balik ...alhamdulillah tak byk fuss...mykid will be ready in a month...


dah jadik bapak kepada 3 org anak ni cam takder apa2 beza sgt la kot buat masa skrg nih...aqeel as of now, alhamdulillah sihat...tapi memang kuat minum susu....cam bapak dia ..huhuhuhu..just joking...tapi syukur jgk la sebab mummy dia punya susu dah mula byk keluo...


tapi bab mandi ni mula2 aku cam agak takut la..tapi bila dah 2-3 kali try..boleh jek..cuma kena slow2 sikit la...


some more photos of mummy and aqeel



mummy with aqeel..still in hospital
aqeel yg tak suka kena bedung
aqeel yg suka tidor free style
mummy yg penat 9months + another 2 months ;)

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

comelnye baby..
camne nak tgk kat tali pusat tu pasal ada adik2 lagi ke tak. tak pernah dgr pulak..

9:18 AM  
Blogger landen said...

tu aa aishah..ada org tua ckp kat aku dulu boleh tengok kat tapi pusat dia..usually kat hujung tali pusat tu

kalau ada adik lagi, leh nampak macam bijik2 kat tapi pusat dia...kalau 2, insyaallah 2 org lagi etc..

wallahualam

11:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

wei...congrates for the newborn ;) k/salam ngan yem ok..baby cute n chubby - hiemash

2:06 PM  
Blogger princessren said...

congrats to landen and family... what a cute baby ;)

3:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lan...aku ngan kodeng nak datang this weekend..kau ada kat umah tak?? -hiemash

9:42 AM  
Blogger landen said...

thanks Mary..Hiemash...

bole...insyaallah kitaorg ada kat rumah

12:43 PM  

Post a Comment

<< Home